Czym jest content marketing i jak dzięki niemu zaistnieć w sieci?

Content to nic innego jak treść, którą umieszczamy na naszej stronie. Jej wielką rolę doceniono już w XIX wieku, kiedy to światło dzienne ujrzał branżowy magazyn rolniczy stworzony przez Johna Deere. W tamtym czasie wydawało się, że taki materiał nie znajdzie swoich czytelników wśród społeczeństwa. Okazało się jednak zupełnie inaczej, gdyż magazyn podbił rynek. Wtedy powstało pojęcie content marketingu, który bazuje na tworzeniu treści dopasowanych do danego odbiorcy. Co należy zrobić, aby móc korzystać z dobrodziejstw tej formy promocji w ramach działającej już własnej strony internetowej? 

Pierwszą kwestią są oczywiście bogate treści na dany temat, jednak ich budowanie powinniśmy poprzedzić dokładnym rozeznaniem. Najpierw powinniśmy określić cel, który chcemy osiągnąć. Może to być zdobycie większej ilości klientów, zyskanie kilku miejsc w rankingu Google. Oba cele są związane ostatecznie z klientami, dlatego powinniśmy zadbać o odpowiedniej jakości treści. Należy podjąć wysiłek w zrozumieniu kto jest naszym odbiorcą i do kogo chcemy dotrzeć, co dokładnie chcemy popularyzować, jaki chcemy osiągnąć końcowy efekt, co wartościowego oferujemy odbiorcy i jakie treści znajdą podstawowe miejsce na stronie.  Co warto umieszczać na stronie?

Dobrym pomysłem jest opowiadanie ciekawych historii, które przyciągną użytkowników. Warto zadbać o stworzenie działu z poradnikami, które będą zawierały w swojej treści załączniki do poszczególnych produktów lub innych materiałów na stronie. Mogą to być zarówno poradniki tekstowe, zdjęcia oraz forma wideo. Promocję określonych treści zapewnią blogi zawierające ciekawe informacje, który mogą posłużyć nam do reklamy na Facebooku lub innych portalach społecznościowych. Docieramy w ten sposób do szerszego grona osób nie tylko ze swoimi produktami, ale też z treścią nadającą popularność. Należy zadbać też o rzetelne opisy produktów z podstawowymi właściwościami oraz wywiady prezentujące rozmowy z ludźmi z danej branży. Możemy wówczas liczyć na udostępnianie takich treści na kontach innych osób. Jeśli chcemy to content marketing posłuży też do tworzenia recenzji, które możemy prowadzić sami lub powierzyć to zadanie samym klientom chcącym udostępniać swoje własne wnioski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *