Gdzie znaleźć dobrego copywritera i ile to kosztuje?

Popularność tekstów internetowych rośnie w niezwykłym tempie. Wynika to z wyścigu, który prowadzą między sobą firmy chcące pozostać w gronie najlepszych. Obecnie nie wystarczy już posiadanie strony z byle jakim opisem i zawartą treścią, ktoś musi dbać o regularne ukazywanie się tekstów związanych z marką lub generujących ruch z innych stron. Z oferty copywriterów korzystają nawet mali przedsiębiorcy, którzy chcą zyskać popularność własnej oferty lub dbający od początku do końca o profesjonalny wizerunek w internecie. Pojawia się więc pytanie: jak znaleźć dobrego twórcę treści? 

Z pewnością nie możemy liczyć na tanio i dobrze, tutaj te dwie rzeczy nie idą ze sobą w parze. W ofercie najtańszych copywriterów znajdziemy teksty za złotówkę, które nijak się mają do profesjonalizmu i przypominają bardziej wypociny młodego gimnazjalisty piszącego pierwsze większe wypracowanie w życiu. Oczywiście teksty na popularne zaplecze możemy zlecić tańszym twórcom, jednak te bardziej złożone lepiej jest polecić osobom kreatywnym ze smykałką do tego co robią. Lepszy jeden pracownik, który pozna historię naszej firmy i będzie rozumiał oczekiwania niż kilku słabych copywriterów, którzy silą się na stworzenie poprawnej stylistycznie wypowiedzi. Zdecydowana większość copywriterów bez względu na profesjonalizm w podejściu posiada własną stronę internetową. Znajdziemy tam portfolio z próbkami twórczości oraz referencje innych firm. Możemy też szukać pocztą pantoflową lub poprzez ogłoszenie. Niekiedy zdolni copywriterzy to osoby bez własnej strony, którzy działają w podziemiu. Nie oznacza to, że muszą być oni gorsi, ponieważ talent może się mieć nijak do rozpoznawalności w sieci. Możemy przecież znaleźć tanich copywriterów z własną stroną i wątpliwą jakością tekstów oraz tych pracujących w ukryciu, których wartość jest dużo większa. Jeżeli już trafiliśmy na osobę zaufaną to warto się jej trzymać i nie pozwolić uciec. Dobry twórca zdobywa zaufanie, które procentuje w takiej relacji. Copywriter poznaje nasze oczekiwania, potrzeby i regularnie działa na rzecz rozwoju firmy. Zobacz także:

http://reklamyprzydrodze.pl/wiadomosci/pokaz/30,glowne-bledy-w-projektowaniu-przydroznej-reklamy

Twórcy treści zwykle z trudem wyceniają swoją pracę, jednak na podstawie ogólnej średniej wypracowano pewien przybliżony cennik opłat za pojedynczy tekst zawierający 1000 znaków. Zwykłe opisy dla produktów są wyceniane od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za tekst. Artykuły tematyczne to koszty rzędu 40-200 zł za tekst zawierający w granicach 3000 znaków. Prowadzenie bloga firmy to koszty od kilkuset do nawet 2000 zł miesięcznie. Natomiast za tekst na naszą stronę internetową trzeba będzie wydać od 100 do 1000 zł. Widzimy więc bardzo duży rozstrzał między poszczególnymi cenami, różnica w kwotach zależy od wielu czynników. Zdolny copywriter weźmie więcej, ale są to stawki do dogadania. Wszystko polega na rozmowie właściciela firmy z copywriterem, określenia możliwości finansowych firmy. Dobrym wyjściem może być zatrudnienie na stałe osoby lub grupy osób zajmującej się tworzeniem treści. Wówczas zapewni nam to dużo większy komfort, ale też uzyskamy oszczędności. Może się okazać, iż jeden pełny etat lub nawet dwa będą tańsze niż ciągłe płacenie za poszczególne zlecenia różnym copywriterom. Jeżeli przyjmiemy, że chcemy mieć regularne tworzenie tekstów to miesięczna pensja może nas wynieść w granicach 2000 – 3000 zł na rękę. Z kolei zlecanie poszczególnych treści oddzielnym twórcom może być miesięcznym wydatkiem na poziomie 4000 – 5000 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *