Jak skutecznie wypromować stronę, sklep w wynikach Google?

Każdy właściciel strony internetowej chciałby znajdować się możliwie jak najwyżej w rankingu Google. Większość bogatych pod względem treści artykułów pochodzi ze stron informacyjnych lub branżowych, dlatego tak ważna jest dbałość o ilość treści na naszej stronie. Podnoszenie wyników sprzedaży jest możliwe przy użyciu nie tylko głównej strony, ale także pobocznych portali jakie warto założyć. Pozwalają one zwiększyć rozpoznawalność naszej strony, kierują większy ruch, co odbije się prędzej, czy później na większej obecności marki na stronie głównej wyszukiwarki.  Jak już się wypromujemy to warto rozbudować własny magazyn. Pomogą nam w tym hale przemysłowe w Warszawie lub innym mieście.

Jeżeli posiadamy sklep internetowy to częstym błędem jest kopiowanie jeden do jednego treści dotyczących danego produktu. Wynika to z wygody oraz dużej ilości produktów dostępnych na stronie, jednak nawet drobne zmiany w tym zakresie mogą pomóc. Wynika to ze sposobu oceny Google, który sprawdza nie tylko ilość tekstu, ale też jego unikalność. Dlatego warto w tym miejscu pomyśleć o zatrudnieniu copywritera, czyli osoby dbającej o jakość treści na stronie głównej lub portalach pobocznych. Dzięki temu niskim kosztem zyskamy konkretne działania, które wywindują z czasem sklep wyżej w wynikach wyszukiwania. Trzeba tu pamiętać, że nie wystarczy zatrudnić takiej osoby raz na pewien czas. Jeżeli zadziałamy w ten sposób to musimy liczyć się z tym, że za kilka miesięcy zaczniemy tracić swoje miejsce w wyszukiwarce na rzecz konkurencji, która posiada osobę stale zajmującą się tworzeniem treści.

Jak powinna wyglądać informacja o produkcie?

Sprawa jest teoretycznie prosta, ale w praktyce wymaga nieco kreatywności. Wynika to z badań marketingowych, które jasno wskazują, iż klienci czytają najczęściej pierwsze kilka wersów pomijając pozostałe lub tylko spoglądają na nie bez wielkiej uwagi. Dobrze jest wyszczególnić określone cechy produktów przy użyciu pogrubienia lub wypunktowania. Sam opis powinien być możliwe krótki. Jako pewien przykład wzorca możemy pomyśleć o mediach jak radio, telewizja, gdzie podawane są krótkie wiadomości z najważniejszymi szczegółami zdarzeń. Jeżeli jednak mamy do czynienia z inną grupą klientów jak kobiety to opisy mogą być dłuższe. Szczególnie jeżeli chodzi o sklepy oferujące kremy, preparaty witaminowe dla dzieci itd. Wówczas wiele osób liczy na rzetelny, treściwy opis produktu. Trzeba więc dobierać długość opisu do określonej grupy odbiorców danych produktów. Innym przykładem są techniczne opisy w sklepach samochodowych, gdzie liczy się krótka i zwięzła treść.

Dodatkowa zakładka z poradami lub oddzielny portal przekierowujący ruch.

Chodzi tu przede wszystkim o stworzenie rubryki zawierającej różnego rodzaju porady dotyczące naszych produktów lub też bardziej ogólne treści. Tego typu content marketing polega na pisaniu tego typu treści na stronie głównej lub portalach pobocznych zawierających odnośniki do naszego sklepu. Dzięki temu zyskamy nie tylko wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania, ale też zdobędziemy większe zainteresowanie potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *