Jakie umiejętności są potrzebne, żeby pracować w marketingu?

Praca w marketingu – dla jednych to jak pływanie dla ryby, dla innych czarna magia. Dlaczego jedni odnoszą sukcesy w tej dziedzinie, a inni strasznie się tym męczą? Jakie cechy charakteru są potrzebne, a jakie umiejętności? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na te wszystkie pytania. Każdy może coś wnieść w sukces marketingowy firmy i każdy może wnieść coś innego. Jeżeli mówimy o całym dziale w dużej firmie, to tak potrzebne będą różne osoby, z różnymi umiejętnościami i zdolnościami.

Być może dlatego właśnie w małych firmach nie istnieją działy marketingu, a częściej te przedsiębiorstwa zlecają tego typu zadania specjalistycznym firmom zewnętrznym. Jest to dość dobre i wygodnie rozwiązanie. Jeżeli niewielka firma chciałaby zainwestować w działania marketingowe ale nie są to ogromne budżety, to przecież nie zatrudni do tego 10 osób, które będą specjalizowały się w wielu dziedzinach: kogoś od grafiki, kogoś od strategii, kogoś od tworzenia strony internetowej firmy. To wszystko można więc zlecić na zewnątrz, a agencja reklamy posiada w swoich szeregach odpowiednich ludzi, albo współpracuje stale z takimi właśnie.

Zastanawiamy się jednak nad tym jakie umiejętności są potrzebne, aby skutecznie, z sukcesami pracować w marketingu. Czy studnia pod tytułem „Zarządzanie i Marketing” są potrzebne? Otóż nie są potrzebne, ale mogą być pomocne. Ta dziedzina tak szybko się rozwija, że jeżeli ktoś studiował 10 lat temu to teraz z tych lat nauki może jedynie stosować pewne zasady ogólne. Ważne są tutaj takie sprawy jak socjologia – przecież wszystkie działania kierujemy do ludzi, chcemy wpływać na ich decyzje zakupowe poprzez nasze działania. Jeżeli ktoś nie ma zdolności wczuwania się w pewne role, nie ma możliwości analizowania pewnych postaw społecznych, to raczej sukcesu nie odniesie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *