Monetyzacja ruchu na stronie. Jak zacząć zarabiać?

Bez względu na to, czy posiadamy stronę internetową, konto na Facebooku, Instagramie, YouTubie czy własnego bloga to możemy na tym zarobić. Trzeba jednak wiedzieć jakie mamy faktycznie możliwości do wykorzystania. Jest to potrzebne szczególnie na początku działalności, kiedy oczekujemy przynajmniej zwrotu kosztów poniesionych na profesjonalne wykonanie strony. 

Monetyzacja ruchu może dać nam pieniądze, ale potrzeba na to czasu, cierpliwości i wielu starań. Wszystko zależy tu od systematyczności w działaniu, kreatywności i mozolnego trudu w budowaniu marki. W internecie znajdziemy wiele różnych sposobów, mniej lub bardziej skutecznych. Dobrze jest łączyć ze sobą poszczególne z nich, aby uzyskać w ten sposób zadowalający efekt. W przypadku własnej strony lub też portalu YouTube dobrze jest korzystać z Google AdSense. Często spotykanym rozwiązaniem jest tworzenie wpisów sponsorowanych, które to umożliwiają prowadzenie współpracy z firmą wynagradzającą nasze recenzje, wpisy w formie pieniężnej. Niekiedy są to gotowe wpisy, które wystarczy umieścić na naszej stronie lub też dostajemy zlecenie wykonania takiego tekstu. Innym wyjściem są programy partnerskie, które polegają często na umieszczaniu odnośników z kodem rabatowym danego sklepu. Osoba, która dokona zakupu przez link umieszczony na naszej stronie zapewni nam udział w zysku od sprzedanego przedmiotu. Nie są to nigdy duże kwoty, natomiast na początek dobre i to. Współpraca może być też związana ze stałym umieszczaniem na blogu promocji, wydarzeń danej marki itd. Zobacz także: Jak skutecznie wypromować sklep, markę?

Ostatnim sposobem jest brand blogging, który polega na promowaniu produktów określonej firmy na naszej stronie. Niekiedy dostajemy do testu jakąś rzecz, którą możemy później sprzedać lub zorganizować konkurs. Dzięki temu zyskamy znacznie większą popularność, mogą się wtedy zgłosić do nas inne firmy z chęcią podjęcia podobnej współpracy. Taka wymiana barterowa mimo początkowych niskich korzyści w postaci np. otrzymania koszulki lub torebki może z czasem zaprocentować rozpoznawalnością strony i większym zainteresowaniem znanych marek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *