Reklamy w kinie Helios, Cinema City. Skuteczna forma marketingu?

Jedni je lubią, inni nienawidzą. Można mówić wiele o reklamach wyświetlanych na dużym kinowym ekranie, taka forma promocji jest jednak skuteczna i dociera do grona sprecyzowanej grupy odbiorców. Wśród popularnych form promocji znajdziemy internet, telewizje, prasę oraz radio. Coraz częściej firmy szukają innych sposobów na dotarcie do klienta, jedną z nich jest właśnie kino. Skąd ten pomysł?

Okazuje się, że klienci zwykle postrzegają tego typu reklamy jako interesujące nie tylko ze względu na swoją atrakcyjność prezentacji na dużym ekranie. Głównym czynnikiem, dla którego reklamy te są dobrze odbierane jest atmosfera panująca w kinie. Kinomaniacy mają pozytywne skojarzenia związane z wizytą w tym miejscu, czują tam przyjemnie i komfortowo, a film stanowi miłą rozrywkę. Dlatego właśnie odbiór reklamy może być dużo lepszy niż w przypadku tradycyjnych form przekazu jak telewizja i internet. Większość osób denerwuje się na widok wyskakujących okienek reklamowych w przeglądarce internetowej, podobnie jest z pasmem reklam w telewizji, gdy ludzie zmieniają kanały. Reklama zapada w pamięć nie tylko przez obraz wyświetlony na ekranie, ale też na działania towarzyszące wizycie w kinie. Działania są zawsze oparte o kilka platform, w tym reklamy umieszczone w miejscach takich jak hol, czy kasa biletowa. Ponadto w sklepikach kinowych mogą znajdować się plakaty lub ulotki utrwalające obraz widziany na ekranie.

Spoty reklamowe są często emitowane przed seansem, gdy światła są zapalone lub też po zgaszeniu świateł. Jaka jest różnica? Otóż okazuje się, że te wyświetlanie w ciemnej sali kinowej bardziej przykuwają uwagę osób oczekujących na seans. Zmusza to niejako wzrok do skupienia się wyłącznie na dużym ekranie prezentującym reklamę o wysokiej jakości obrazu i dźwięku. Ponadto w prosty sposób można przeliczyć grono osób, do którego dotarła reklama. W tym celu liczy się widzów obecnych na seansach, w czasie których wyświetlano spot danej marki. Zobacz także: Katalog firm budowlanych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *