Wzór umowy na pozycjonowanie strony www

Zastanawiasz się czy umowa na pozycjonowanie strony www jest uczciwa i zabezpieczy twoje interesy jako klienta firmy, która świadczy usługi marketingu internetowego? Jeżeli chcemy podejść do tego uczciwie to niestety musimy zrozumieć wiele pojęć związanych z działalnością SEO, a sprawa nie jest łatwa. Jak więc nie dać się oszukać i podpisać dobrą umowę na pozycjonowanie?

Najlepszym rozwiązaniem jest trafić na uczciwą firmę, która wykonuje usługi związane z pozycjonowaniem stron w wyszukiwarce Google. Tylko jak rozpoznać to, czy firma jest dobra, czy nie chce nas oszukać, naciągnąć na abonament, za którym nie wiele się kryje – minimalne działania firmy, które nie przynoszą rezultatu.

Dobrze byłoby poszukać takiej firmy z tzw. „polecenia” o ile polecający współpracuje już jakiś czas z firmą a nie jest tylko pod chwilowym, dobrym wrażeniem. To dwie różne sprawy. Można zobaczyć czy na stronie firmy pozycjonującej są referencje, ale …. i tu uwaga, zgodnie z powiedzeniem, że „szewc bez butów chodzi” zdarza się nawet tak, że firmy, które robią pozycjonowanie bardzo dobrze, nie mają fajnych stron, a już na pewno nie posiadają na stronie tzw. referencji. Chyba nikt by nie chciał, aby cały świat wiedział, że akurat firma X swoją wysoką pozycje w wyszukiwarce zawdzięcza właśnie pozycjonowaniu strony. Takie działania mogłyby powodować duże zgrzyty między firmą, klientem a konkurencją. Można zobaczyć stronę firmy GT-media, która w ten sposób opisuje swoje „referencje na pozycjonowanie stron„.

Na pierwszy rzut oka trudno ocenić kto w tym biznesie jest rekinem, a kto jest małą rybką w niewielkim akwarium. Najlepsi gracze nie chwalą się swoją pracą i swoją taktyką na lewo i prawo. Nie ma szansy dowiedzieć się też jak poważne biznesy obsługują, że wystawianą poważne faktury ze sporą ilością zer do przecinka. Wszystko zależy od tego czy obsługują biznesy, które dają przychody czy też takie, które nie mają silnej konkurencji, gdyż nie mają dużych pieniędzy – zasada jest prosta: jeżeli są pieniądze, to znaczy, że są też gracze, którzy mogą zapłacić za reklamę w internecie na wielu płaszczyznach.

Przed podpisaniem umowy na pozycjonowanie stron warto szczerze porozmawiać o potrzebach i dobrze wysłuchać tego co ma do powiedzenia przedstawiciel, albo właściciel firmy pozycjonującej strony www. Potem warto pogrzebać w internecie, poobserwować konkurencje, a najlepiej zrobić to wspólnie, wspólnie wyciągnąć wnioski. Nie można też dać się nabić w butelkę z tzw. słowami kluczowymi. Warto wiedzieć co ludzie wpisują w wyszukiwarkę i pozycjonować swoją stronę na takie słowa, które są popularne, chociaż to nie zawsze jest jedyne rozwiązanie – czasami może warto zaatakować frazy (słowa kluczowe), które nie są mocno oblegane, a które dają również konkretne korzyści – w myśl zasady, że lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.

Musimy także pamiętać, że umowa musi w sposób oczywisty zabezpieczać dwie strony. Z jednej Zleceniodawca musi mieć pewność, że nie będzie płacił za lenistwo, a z drugiej strony firma wykonująca pozycjonowanie musi mieć pewność, że warto zainwestować w klienta i uruchomić dla niego wszystko to co najlepsze.

Jeżeli już znajdziemy uczciwą firmę do pozycjonowania strony to możemy tylko patrzeć na efekty, które oczywiście nie przychodzą na drugi dzień, ale nie wolno również patrzeć pobłażliwie na sytuacje, w której nawet po 6 miesiącach nic w naszym biznesie się nie zmienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *